R&D
Altijd in ontwikkeling

Onze R&D-afdeling

De automotivebranche is continu in beweging. En wij zijn dat ook. Omdat we al ruim dertig jaar stuurbekrachtigingssystemen ontwikkelen en reviseren – en daarnaast nog veel meer doen – hebben we veel kennis opgebouwd. Dat sterke fundament vormt de basis van onze R&D-afdeling. Deze afdeling zorgt ervoor dat we in ontwikkeling blijven. Op alle fronten.

R&D bij Auto Elect

Research en development (R&D) staat voor ‘onderzoek en ontwikkeling’. Met ons team verdiepen we ons in verschillende onderwerpen en zetten we ons in voor vernieuwing.
  • We doen onderzoek om onze kennis te vergroten.
  • We werken creatief, systematisch en planmatig aan oplossingen voor praktische problemen.
  • We vertalen ideeën en prototypes naar bruikbare processen en producten.
Nieuwe ontwikkelingen waarmee wij ons bezighouden zijn onder meer hybride batterijen en cycloidal drive.

Technisch specialisten

Onze R&D-afdeling bestaat uit een team van technisch specialisten. Zij werken nauw samen met onze ervaren vakmensen op de werkvloer. Enerzijds leren zij zo de vraag vanuit de markt kennen, anderzijds houden ze iedereen up-to-date van nieuwe technieken. Om de prestaties van deze technieken te controleren, investeren we continu in geavanceerde testapparatuur.

Geavanceerde testapparatuur

  • We beschikken over testbanken waarmee we veel verschillende onderdelen kunnen controleren, zoals stuurhuizen, stuurkolommen en stuurpompen. Bij alle testbanken werken we conform het FlexRay-protocol. Verder zijn we, in samenwerking met testbankleveranciers, in staat om nog niet-ondersteunde onderdelen toe te voegen.
  • We hebben een tool ontwikkeld om de snaar tussen de elektromotor en de spindel te spannen. Zo zorgen we er na het vernieuwen van de snaar voor dat de stuurbekrachtiging weer optimaal werkt.
  • We herprogrammeren stuurhuizen. Zo kunnen we ze vernieuwen of voorzien van de laatste software.
  • We hebben een emulator op basis van RBS-techniek gemaakt. Met deze emulator kunnen we EPS-stuurkolommen en -stuurhuizen testen, SAS-kalibraties uitvoeren en foutcodes verwijderen. De emulator zit in onze bestaande testbank en krijgt periodiek een update. Zo zorgen we ervoor dat alle EPS-stuurkolommen en -stuurhuizen optimaal worden gecontroleerd.
  • We kunnen EGR- en MAF-sensoren testen. Op basis van verschillende condities controleren we op afwijkende output. Zo kan het gebeuren dat een EGR-klep onvoldoende of juist overmatig circuleert. Of dat een MAF-sensor de luchtverbrandingsverhouding van de motor verstoort. Op basis van de resultaten weten we precies wat we moeten verbeteren.

Liefde voor het vak

Wij blijven in ontwikkeling. Omdat we liefde hebben voor ons vak, maar ook omdat ons werk van grote betekenis is voor de circulaire economie. Producten die gebruikt zijn, verdienen het om een tweede leven te krijgen. Met ons deskundige en ervaren team zetten wij ons daarvoor in. Nu en in de toekomst.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen onze organisatie? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
Handtekening Glenn Roozing
Glenn Roozing
Samen lossen we elke storing op
Of het nu gaat om een oude of nieuwe auto, samen lossen we elke storing op. Met onze producten werkt u efficiënt en op hoog niveau. We kunnen uit voorraad leveren of uw product reviseren. Meer weten? Zoek in onze webshop het product dat u nodig heeft of neem direct contact op. We kijken graag wat we voor u kunnen betekenen, zodat uw klant snel weer de weg op kan.
Neem contact op
TecDoc Edro Special Products Gaured PIM Automotive Auto Elect Vintage